Bankų klientų teises gins nauja organizacija – asociacija „Už sąžiningą bankininkystę“

Rgs 28, 2011 by

Šią savaitę aktyvią veiklą pradeda visuomeninė organizacija, sieksianti sąžiningumo bankų sektoriujeAsociacija sąžiningą bankininkystę“. Asociacija praėjusią savaitę įregistruota Vilniuje. Ją įsteigė keli bankų sektoriaus problemoms neabejingi Lietuvos piliečiai.

Per krizę atsiskleidė giluminė Lietuvos bankų sektoriaus problema. Tai banko ir jo kliento abipusio lygiateisiško bendradarbiavimo stoka, kai bankai vardan pelno neretai veikia pamindami sąžiningo verslo normas, įprastas ir netgi savaime suprantamas kituose ūkio sektoriuose“, – teigia vienas steigėjų, Asociacijos Tarybos pirmininkas Alvydas Augaitis.

Asociacija ketina glaudžiai bendradarbiauti su valdžios (ypač įstatymų leidžiamosios) institucijomis, kitomis visuomeninėmis organizacijomis, taip pat kviesti pilnaverčiam lygiateisiam ir konstruktyviam dialogui Lietuvoje veikiančius komercinius bankus. Vienas svarbiausių Asociacijos tikslųkurti pasitikėjimo atmosferą, diegti sąžiningos partnerystės ir bendradarbiavimo kultūrą, pagrįstą savitarpio supratimu tarp bankų ir klientų.

Steigėjai pažymi, kad praėjusią savaitę Lietuvos smulkaus ir vidutinio verslo tarybos, kitų asocijuotų verslininkus-bankų klientus vienijančių organizacijų pastangomis buvo priimtos Bankų įstatymo pataisos, kurios bent šiek tiek atstato bankų ir klientų santykių balansą pastarųjų naudai. „Džiugu, kad įstatymų leidėjai supranta verslininkų bei gyventojų rūpesčius ir taiso spragas įstatymuose. Tačiau dar daug reikia padaryti, kad bankų ir klientų bendravimas Lietuvoje labiau primintų sąžiningą partnerystę, o ne vienpusį diktatą“, – teigia A. Augaitis.

Pasak Asociacijos Tarybos pirmininko, bankai Europoje elgiasi pakankamai sąžiningai ir civilizuotai, tuo tarpu Lietuvojegal dėl bankų klientų teises ginančių asocijuotų visuomeninių organizacijų trūkumoneretai kažkodėl elgiamasi kitaip, nors čia veikia pačių vakarietiškų bankų padaliniai. Todėl, anot A. Augaičio, vienas artimiausių Asociacijos uždaviniųsurinkti ir susisteminti informaciją apie probleminius klientų bendravimo su bankais atvejus. „Tokia informacija padės sukurti ir pateikti verslo bendruomenei pasiūlymus, kaip susidariusią padėtį ištaisyti“, – mano Asociacijos atstovas. Susisiekti su Asociacijos vadovybe galima el. paštu info@sazininga-bankininkyste.lt.

Asociacijos vykdančiuoju direktoriumi steigėjai paskyrė finansų ir komunikacijos specialistą Kęstutį Kupšį. Pagal Asociacijos įstatus, jos nariais gali tapti tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys.

Kontaktai:  Asociacijos sąžiningą bankininkystęvykdantysis direktorius Kęstutis Kupšys, info@sazininga-bankininkyste.lt, tel. 8 698 76444

Susiję straipsniai

Žymos

Pasidalinti

3 Komentarai

  1. Андрей

    Очень хорошо, что появились люди, которые будут портить банкам жизнь. Давно пора. Сам с 2009 года сужусь со Swedbank,работники которого участвовали в подделке в договоре Nr. 07-111836-LA2, подписи от моего имени. Однако этого оказалось мало. Банк в суде оспаривает достоверность договора.

  2. Vladas

    Labas,Andrej,sunku patiketi,bet SEB darbuotojai per daug nesivargina analizuodami konkrecia situacija,varo pagal sablona lengviausiu keliu.Man tiesiog sunku patiketi kad toks solidus bankas elgiasi su savo klientais labai fgamiliariai,-tuom sudarydamas bloga ivaizdi ir nuteikdamas vartotojus ir smulkius verslininkus pries save.Visos SEB vykdomos akcijos nublanksta pries kasdienos realybe,-banko darbuotojai veikia arba samoningai neveikia pries banko ir kliento finansine gerove kuo greiciau nutraukdami tarpusavio isipareigojimus ir susitarimus…
    Jei SEB Vadovai turetu drasos su asociacijos”Uz sazininga bankininkyste”pagalba,ar kitos visuomenines strukturos pagalba paviesinti per sunkmeti susiklosciusi bendravima su tik pradejusia versla imone,-neabejotinai turetu skambesne darbine reklama negu finansuodami Issipildymo Akcija,-vel igautu dar didesni zmoniu pasitikejima ir galetu pavergti dar daugiau smulkiu versliniku…
    Idomiausia,kad sunku surasti advokata,kuris turetu drasos pareiksti ieskini vartotojo vardu Jo didenybei Bankui,-matyt didesni pinigai-didesnbe ir tiesa.

  3. Aš galiu noriai pareiksti ieskini vartotojo vardu Jo didenybei Bankui. Advokatas Andrejus Tiščenko iš Vilniaus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Komentatoriams: pažymėkite varnelę, norėdami gauti sekančius šio įrašo komentarus el.paštu.
(Nekomentuojate? Galite užsisakyti komentarus el.paštu čia).