Tyrimas: 70 proc. Europos vartojimo kredito svetainių mulkina vartotojus

Sau 10, 2012 by

www.delfi.lt  Ar jums yra tekę prieš pasirašant asmeninės paskolos, kreditinės kortelės ar kito vartojimo kredito sutartį sužinoti, kad tai kainuoja daug daugiau, nei iš pradžių tikėjotės? Europos komisija praneša, kad visoje ES atliktas vartojimo kreditus siūlančių svetainių tyrimas ir aiškintasi, ar prieš pasirašant vartojimo kredito sutartį vartotojams suteikiama tinkama informacija, į kurią jie turi teisę pagal ES vartotojų teisės aktus.  27 valstybių narių, Norvegijos ir Islandijos nacionalinės valdžios institucijos patikrino daugiau nei 500 svetainių. Jos pranešė, kad 70 proc. svetainių (t. y. 393) bus toliau tiriamos dėl šių pagrindinių problemų: reklamoje nepateikta reikalinga standartinė informacija, pasiūlymuose trūko pagrindinės informacijos, būtinos sprendimui priimti, apgaulingai nurodytos kainos.

Atlikus žaibo operaciją nustatyta, kad iš patikrintų 562 svetainių tik 30 proc. atitinka ES vartotojų apsaugos taisykles, o 70 proc. (393 svetaines) numatyta tirti toliau. Nustatytos šios pagrindinės problemos:

- Vartojimo kredito reklamoje trūksta informacijos. 258 (46 proc.) svetainių reklamoje nebuvo nurodyta visa standartinė informacija, privaloma pagal Vartojimo kredito direktyvą, pvz., i) bendros kredito kainos metinė norma, labai svarbi pasiūlymams palyginti, ii) informacija apie tai, ar į bendrą kainą įtrauktas mokestis už privalomas papildomas paslaugas (pvz., draudimą) arba iii) kredito sutarties galiojimo trukmė.

- Pasiūlyme praleista pagrindinė informacija. 244 (43 proc.) svetainėse trūko aiškios informacijos apie įvairius bendros kainos aspektus, pvz., i) palūkanų normos rūšį (fiksuotosios, kintamosios arba jų derinys), ii) kredito sutarties galiojimą (jei taikoma) ir iii) tam tikras su kreditu susijusias išlaidas (pvz., įsipareigojimo mokestis).

- Apgaulingai nurodytos kainos. Informacija apie kredito kainas pateikta klaidinga arba gali klaidinti vartotojus, pvz., i) dėl kainos apskaičiavimo metodo arba ii) dėl to, kad jiems nepranešama, kad, be vartojimo kredito kainos, dar yra privalomojo draudimo išlaidų. Tokia problema nustatyta 116 (20 proc.) svetainių.

Šešios šalys (Italija, Estija, Latvija, Lietuva, Slovakija ir Švedija) atliko išsamesnį 57 patikrintų svetainių tyrimą „Sweep Plus“. Pagrindinės problemos susijusios su ikisutartine informacija ir sutarties sąlygomis.

Tolesni veiksmai

Bus pradėtas teisės aktų vykdymo užtikrinimo etapas: artimiausiomis savaitėmis ir mėnesiais nacionalinės institucijos kreipsis į ūkio subjektus ir prašys teikti pasiaiškinimus ar ištaisyti klaidas svetainėse. Jei tai nebus atlikta, atsižvelgiant į taikomus nacionalinius teisės aktus, gali būti keliamos bylos, nustatomos baudos ar net uždaromos svetainės. Europos Komisija nacionalinių valdžios institucijų prašo iki 2012 m. rudens. jai pranešti apie rezultatus. Komisija pateiks rezultatų ataskaitą.

daugiau info: http://www.eubusiness.com/topics/internet/sweep-online-1

atsakingas asmuo Lietuvoje:  State Consumer Rights Protection Authority of the Republic of Lithuania,
Tel: +370 5 205 54 32,  Email: aida.gasiunaite@vvtat.lt

pasak http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=MEMO/12/2&format=HTML&aged=0&language=EN&guiLanguage=en    prieštaringais duomenimis Lietuvoje viso tirti 5 www adresai ir 3 nepažymėti tolimesniam tyrimui, o 5-iuose rasta pažeidimų ir jie bus toliau tiriami

2010-09-16 pranešimas spaudai http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=MEMO/10/418&type=HTML

Susiję straipsniai

Žymos

Pasidalinti

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Komentatoriams: pažymėkite varnelę, norėdami gauti sekančius šio įrašo komentarus el.paštu.
(Nekomentuojate? Galite užsisakyti komentarus el.paštu čia).